Робоча зустріч керівників столичних підприємств та підприємців з керівництвом міста Києва

18 листопада 2014 року   в приміщенні Київської міської ради за ініціативи Федерації роботодавців м. Києва (ФРК) та Київської міської ради профспілок відбулася  перша робоча зустріч  київських роботодавців, підприємців,  керівників столичних підприємств з керівництвом міста Києва.

У зустрічі взяли  участь: Київський міський голова, Голова Київської міської державної  адміністрації  Кличко В.В., заступник міського голови,  секретар Київради Резніков О.Ю., Перший заступник голови Київської міської державної  адміністрації  Ніконов І.В., голови постійних комісій Київради, керівники департаментів Київської міської державної  адміністрації, керівники комунальних підприємств м. Києва, представники контролюючих органів у м. Києві (податкова, пожежники, екологи та інші), представники керівництва Київенерго, Київводоканал, Київгаз, представники  Федерації роботодавців м. Києва, Київської міської організації роботодавців (КМОР), керівники київських підприємств та столичні підприємці, голова Київської міської ради профспілок Мельник В.П.

Відкриваючи робочу зустріч з київськими роботодавцями, підприємцями та керівниками столичних підприємств Київський міський голова Віталій Кличко наголосив на важливоcті розвитку підприємств та підприємництва в м. Києві.
«Якщо бізнес, не буде розвиватися, а підприємства не будуть працювати то не буде створено нових робочих місць і відповідно не буде надходжень до бюджету столиці. Київ формує 30% державного бюджету України, але міський бюджет залишається порожнім», - заявив Віталій Кличко.

Також Київський міський голова зазначив, що дефіцит в бюджеті столиці становить понад 2млрд грн., тому що попереднім урядом було запроваджено і продовжує працювати абсурдний механізм бюджетного вилучення та ручного регулювання між містом Києвом та центральною владою. Єдиним містом України, з бюджету якого вилучається податок на доходи фізичних осіб у розмірі 50% є місто Київ, а це мільярди гривень, яких не вистачає на дороги, інфраструктуру, соціальні проекти та нормальний розвиток столиці.

«За останні роки із бюджету Києва було вилучено 33 млрд. гривень.  А влада говорить про децентралізацію влади», - наголосив Віталій Кличко.

Київський міський голова зазначив, що на найближчому пленарному засіданні Верховної Ради України буде пропонувати розглянути закон про відміну вилучення податку на доходи фізичних осіб з бюджету столиці.
Наголошуючи на важливості боротьби з корупцією, Віталій Кличко закликав всіх боротися з корупцією разом, не прикривати це ганебне явище, а повідомляти про будь-які корупційні випадки та у будь якому прояві хабарництва чи вимагання, діяти рішуче і звертатися одразу до правоохоронних органів та навіть особисто до нього.

Київський міський голова Віталій Кличко запевнив всіх присутніх, що він особисто та його команда готові сприяти та робити все можливе, щоб бізнес та підприємства працювали в столиці, створювалися робочі місця, тому що без цього немає розвитку країни.

Виступаючи під час робочої зустрічі Голова Ради Федерації роботодавців м. Києва Андрій Антонюк навів статистичні дані та звернув увагу київської влади та присутніх на основні причини занепаду київської промисловості, столичного бізнесу, закриття підприємств та зростання безробіття в м. Києві.

Сумна статистика  за 9 місяців 2014 року свідчить, що 80% дохідної частини загального фонду бюджету м. Києва це ПДФО. В 2012 р. це було 69%, в 2013 р. 72%. Причина  в тому, що кількість підприємств в м. Києві зменшилася і питома вага надходження податків від господарської діяльності стрімко зменшується. Через недосконале законодавство, через відсутність привабливого інвестиційного клімату як в столиці так і в Україні в цілому, промисловість та бізнес вже частково  закривають свої підприємства в Києві та Україні.

Статистика свідчить, що  середній столичний бізнес вже не може виживати в жахливих українських умовах.
Індекс промислового виробництва в Києві знизився у 2012 році на 4%, 2013 р. на 10%, за 9 місяців 2014 р. на 14,2 %.
Вперше за останні 3 роки  в Києві знизився оборот роздрібної торгівлі до 94,9% не дивлячись на шалену інфляцію в Україні.
Чисельність  тільки офіційно  безробітного населення в м. Києві зросла з 77 тис. 500 осіб до  91 тис.  500 осіб (6,3% ) - в 2014р.

Основними причинами такого незадовільного стану в м. Києві є необдумані рішення і кроки влади (як  Київради, КМДА так і  КМУ, ВРУ), які ще більше погіршують становище київських підприємств та працюючих людей:

  • На жаль, в порівнянні навіть з 2013 роком в 2014 році не дивлячись на гучні заяви влади та  Уряду в Україні,  не дивлячись на заборону щодо проведення безпідставних перевірок київські роботодавці та підприємці вимушені констатувати, що в Києві   продовжує збільшуватись адміністративний тиск на бізнес. Кількість безпідставних перевірок, фінансових та адміністративних штрафів не зменшились, а випадки зупинки підприємств та обмеження їх господарської діяльності  в Києві навпаки почастішали.

За даними роботодавців загальна кількість перевірок за 6 місяців в порівнянні з 2013 роком зменшилася на 9,2%, при цьому кількість та суми фінансових санкцій накладених на юридичних осіб за 6 місяців 2014 року в порівнянні з 2013 роком  виросли в двічі і склали майже 2,4 млрд. грн. за 6 місяців. В Києві по українському законодавству  є 70 контролюючих органів, які мають право здійснювати  перевірки підприємств, 44 з цих контролюючих органів можуть зупинити роботу будь – якого київського  підприємства. Економіка проведення перевірок є не ефективною та затратною для держави. Один візит на підприємство обходиться державі в 11,6 тис. грн., а середній розмір надходжень від штрафів у розрахунку на одну перевірку склав 479 грн., витрати державного бюджету та інших джерел на утримання органів, що здійснюють контрольно - наглядові функції в Україні складає 24 млрд. 079  млн. грн. на рік, що дорівнює майже двом бюджетам м. Києва .

 У топ трійку контролерів за загальною кількістю перевірок увійшли Державна служба надзвичайних ситуацій України (105 138 перевірок), Державна санітарно – епідеміологічна служба України (74 061 перевірок), Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України (65 747 перевірок), і на жаль, велика більшість перевірок та штрафів накладених цими органами на київські підприємства є фікцією з надуманих причин,  через недосконале законодавство і нічим іншим як підстава для корупційного вимагання коштів з київських підприємств.

  • Ще один приклад, це рішення Київради від 03.07.2014 р. «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва»,  яким передбачається збільшення нормативної грошової оцінки землі  в 1,5 - 2 рази, в деяких зонах в 4 – 5 раз.

Минулого тижня, земельна комісія Київради підтримала пропозицію роботодавців та профспілок, у зв’язку із важким станом економіки, встановити термін введення в дію Рішення Київради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва»  з 1 січня 2016 року.

  • Також уже протягом багатьох років в м. Києві не вирішене питання встановлення мінімальної ставки оренди землі відповідно до вимог Податкового кодексу на рівні не менше 3% Навіть , якщо ти маєш бажання заплатити місту більшу плату  то оформити або переоформити договір оренди на землю в м. Києві дуже складно: довго, велика кількість довідок, хабарі в десятки та сотні тисяч доларів. Кошти з оренди землі  замість міського бюджету і далі продовжують осідати в кишенях корупціонерів.

 

  • Заборгованість розпорядників бюджетних коштів  перед київськими підприємствами:

-  «Київметробуд» – заборгованість розпорядників бюджетних коштів за будівництва лінії метро в бік Теремків з осені 2013 р. понад 250 млн. грн., майже для 5000 тис. працівників не виплачена заробітна плата, не сплачені податки місту та державі, не має можливості обслуговувати кредити,   прокуратурою порушена  кримінальна справа проти керівництва підприємства, унікальне і єдине підприємство «Київметробуд» на межі банкрутства та зникнення.

- станом на 1 жовтня 2014 року загальний обсяг по Україні з  переплат по податку на прибуток та невідшкодованого ПДВ сягнув майже 80 млрд. грн., це накопичений роками  безвідсотковий і неповернутий борг держави перед бізнесом. Інфляція в Україні за останній рік – 100% , а борг держави перед бізнесом та працюючими людьми  з  10 млрд. доларів сьогодні рівний вже лише 5 млрд. доларів і забрати  цей борг навіть у перерахунку з державою через цінні папери або оплату інших податків не можливо.

  • Корупція  нікуди не зникла. Деякі підприємства з надуманих причин, як і раніше  зупиняють пожежники, екологія, інші контролюючі органи, а КМУ цього не хоче помічати.  В судах правду і справедливість шукати марно.   Майже всі  чиновники та контролери хочуть тільки хабарів,  при цьому Уряд розповідає про реформи, дерегуляцію – а ми бачимо, що  це все профанація та пусті  гучномовні політичні обіцянки. Жодних дієвих реформ Уряду та влади, які б відчули люди праці та прості кияни в 2014 р. не відбулося.

  • Навантаження на фонд оплати праці є дуже надмірним і сьогодні складає біля 50%, що є причиною тіньової зайнятості.

 

  • Невиконання дохідної частини бюджету міста 2014р.  вже призвело до недофінансування медичних закладів, освіти, дошкільних навчальних закладів, невиплати  соціальних виплат  киянам, збільшення дефіциту бюджету м. Києва.  Ситуація  в Києві погіршується і кияни це відчувають.

За останній час значно зросла невиплата заробітної плати на комунальних підприємствах міста за серпень – жовтень, зокрема «Київпастранс», є заборгованість по медичним працівникам, вчителям.

При тому, що «Київпастранс» щороку дає збитковість, там процвітає корупція і тіньові схеми, «Київпастранс» завдав своєю діяльністю в 2013 р. міському бюджету збитків на суму 385 млн. грн. При цьому, це єдиний перевізник, якому була надана компенсація з міського бюджету на суму 259 млн. грн. за пільгові перевезення пасажирів. Такі фінансові результати діяльності «Київпастрансу» свідчать про те, що це комунальне підприємство працює в край неефективно та потребує ретельної перевірки господарської діяльності. При цьому  «Київпастранс»  продовжує витісняти  приватних перевізників, які працюють на власних автобусах, створюють робочі місця, сплачують податки, перевозять пільговиків і при цьому нічого не отримують з міського бюджету. Тариф при вартості палива 16 грн./л. є збитковим для маршрутних перевізників, влада не чує перевізників,  київські перевізники скоро просто вимушені будуть зупинитися.

  • Київські підприємства не можуть виграти жоден тендер, тендерні умови чиновники пишуть під посередників, які дають хабарі;

Причина – недосконале законодавство щодо державних закупівель, виправити ситуацію може Уряд або  Верховна Рада України. Кожна  гривня витрачена на придбання київських товарів та ефективне використання коштів від державних закупівель це робота і заробітна плата киянам, а міському бюджету додаткові надходження.
Це все негативно відображається на діяльності київських підприємств, це дуже велике навантаження і це робить продукцію київських підприємств більш дорогою і менш конкурентною, що призводить до зменшення обсягів виробництва, часткового закриття підприємств та скорочення робочих місць в місті Києві.

Київ на межі колапсу і є реальна загроза зупинення  нормального забезпечення життєдіяльності м. Києва.
Київські підприємства і поки що працюючі трудові колективи доведені до відчаю, є загрози закриття підприємств, вимушеного звільнення з роботи десятків тисяч людей, різка інфляція гривні і зростання вартості товарів першої необхідності ставить киян, як жителів мегаполісу на межу виживання, люди вже на межі зриву і що буде далі ніхто не знає.

Керівники відомих київських підприємств виступаючи під час робочої зустрічі зазначили, що економічна ситуація в м. Києві є жахливою і потрібно терміново визначити в чому причина такого незадовільного стану справ у м. Києві і що потрібно зробити на всіх рівнях влади, щоб виправити ситуацію в м. Києві, щоб київські підприємства могли розвиватись, а кияни могли отримувати гідну заробітну плату та забезпечувати гідний рівень забезпечення своїх сімей.
Керівники київських підприємств під час робочої зустрічі говорили наступне:

  • Голова Ради директорів м. Києва, член правління Київської міської організації роботодавців, генеральний директор ВО «Київприлад» Осадчий О.В. наголосив на основних проблемах та перспективах розвитку промислових підприємств м. Києва, про важливість створення програми розвитку столичного промислового комплексу.

  • Член Правління Київської міської організації роботодавців, Генеральний директор ПРАТ «Фанплит» Горбатюк П.М. озвучив основні проблеми київських підприємств деревообробної промисловості.

Від імені працівників ПРАТ «Фанплит» та київських роботодавців Паладій Горбатюк урочисто вручив Київському міському голові Віталію Кличко герб України, виготовлений працівниками ПРАТ «Фанплит».

  • Член Правління Київської міської організації роботодавців, Генеральний директор ТОВ «Будіндустрія» Нестеров В.Г. акцентував уваги київської влади та присутніх на важливості продукції ТОВ «Будіндустрія» для потреб столиці та озвучив основні проблеми київських виробників будівельних матеріалів.

  • Член Правління Київської міської організації роботодавців, Голова наглядової Ради ПАТ «Укрпластик» Мірошник І.М. звернула увагу київської влади та присутніх на важливості збереження столичних промислових підприємств в забезпеченні киян робочими місцями, гідними заробітними платами та наповненні столичного бюджету.

  • Член Правління Київської міської організації роботодавців, Голова Ради директорів Оболонського району м. Києва, генеральний директор ЗАТ «Чинбар» Ліщук В.І. заявив, що в Києві є потужний промисловий потенціал, про перспективи розвитку київських підприємств та важливість партнерства з міською владою. Також особлива увага була приділена проблемі використання артезіанських свердловин промисловими підприємствами Києва.

  • Голова Наглядової Ради ПАТ «Київметробуд» Токарь О.М. розповів присутнім про проблеми ПАТ «Київметробуд», які виникли через заборгованість розпорядників бюджетних коштів перед підприємством.

  • Член Правління Київської міської організації роботодавців, генеральний директор ПРАТ «Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод» Безпалько Л.В. відверто акцентувала увагу присутніх, на важливості збереження та розвитку фармацевтичних підприємств м. Києва, на наповненні дохідної частини бюджету м. Києва від господарської діяльності фармацевтичних підприємств.

  • Заступник директора ТОВ «ЯрославьАвто» Гусак І.М. розповів про проблеми приватних маршрутних перевізників, про вимушеність підняття тарифів на проїзд в київському пасажирському транспорті.

  • Член Ради Федерації роботодавців м. Києва, виконавчий директор Всеукраїнського об'єднання роботодавців легкої промисловості «Укрлегпром» Ізовіт Т.Л. звернула увагу присутніх на важливості збереження та розвитку підприємств легкої промисловості в м. Києві.

Голова Київської міської ради профспілок Валентин Мельник виступаючи під час робочої зустрічі звернув увагу присутніх на різке зростання заборгованості по виплаті заробітної плати на столичних підприємствах усіх форм власності, про значне зниження купівельної спроможності киян, про вилучення з бюджету м. Києва 50% податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), що в свою чергу призвело до зростання заборгованості перед київськими підприємствами за товари та надані послуги, до заборгованості по заробітній платі киянам, до недофінансування медицини, дошкільних навчальних закладів, шкіл і т. д.

Підводячи підсумки та узагальнюючи озвучені  проблемні питання та пошук шляхів їх  спільного вирішення на рівні Київради, КМДА, КМУ, ВРУ Голова ради Федерації роботодавців м. Києва А.Антонюк зазначив, що  на жаль останнім часом – політики займаються політикантством, влада всіх рівнів не може або не  хоче  виконувати свої прямі  функції, економіка рушиться, українці стають біднішими. Всі прорахунки влади, помилки та бездіяльність, на жаль, прикриваються війною. Хоча ми бачимо, що у 2014р.  як і у 2013 р. дохідна частина бюджету м. Києва не виконується, а бюджетна діра зростає, збільшуються борги міста перед підприємствами, людьми (виплата з/п, соціальні виплати). Яка тут причина і яка влада винна  людям не зрозуміло. Може причиною є те, що 50% ПДФО з бюджету м. Києва перераховується до Державного бюджету, а потім на розсуд Уряду у вигляді субвенцій частково повертається киянам? Може причиною незадовільного стану справ в столиці є розкрадання бюджетних коштів Києва через збиткові комунальні підприємства такі як  КП «Київпастранс»,  може причиною є неможливість навести лад з прозорою орендою землі та комунального майна  міста, може винні попередники ?

В цей важкий час, киян турбує, що буде з бюджетом м. Києва у 2015 р. коли КМУ говорить, що потрібно залишити в Києві лише 25% ПДФО. Хто і з яких коштів заплатить за обслуговування зовнішніх запозичень міста за останні 10 років пік виплат яких припадає на 2015 р., а сума виплат по зовнішнім боргам міста майже  рівна сумі всієї дохідної частини бюджету м . Києва?

Може в цій ситуації винен Кабмін чи Верховна Рада, може політики? Жодних дієвих  реформ від Уряду в 2014 р. не було, були тільки політичні лозунги і профанація.

Так звана дерегуляція про яку багато говорив Уряд  не відбулася, бізнесу відмінили печатки, але повірте що  основні проблеми бізнесу не в цьому.

Для роботодавців та підприємців є дивною  та популістською позиція Уряду та місцевої влади, які нібито з одного боку   хочуть щоб бізнес працював і платив податки, а з іншого боку роблять умови ведення господарської діяльності  в Україні неможливими, стимулюють корупцію, ускладнюють отримання будь – яких документів  погоджувати які потрібно місяцями і за кожен наступний  крок  вимагають хабарі.

Також промисловці та підприємці не розуміють, чому після Революції гідності контролюючі органи і суди далі продовжують знущатися над бізнесом і продовжують вимагати хабарі.

Ми вимагаємо розпочати найближчим часом діалог і співпрацю київських роботодавців, профспілок, КМДА, Київради, КМУ і АП до розгляду бюджету м. Києва на 2015 р.  (з 25% ПДФО, з 50% ПДФО чи з 100% ПДФО) та до розгляду державного бюджету України на 2015 р. для того, щоб врахувати інтереси киян та забезпечити нормальне функціонування м. Києва як столиці України у 2015р.

Для недопущення колапсу в м. Києві терміново  спільними зусиллями потрібно:

  • Провести спільний публічний аналіз   основних проблем київських підприємств, підприємців і трудових колективів. Пропонуємо регулярні зустрічі керівництва КМДА з київськими роботодавцями та профспілками не рідше одного разу на місяць.
  • Визначити  спільно хто і як може ці проблеми вирішити (Київрада, КМДА, КМУ, ВРУ, АП);
  • Звернутися до АП, ВРУ, КМУ  з пропозицією негайно розпочати справжню дерегуляцію та дієві реформи;
  • Розпочати спільне публічне викорінення корупційних схем в КМДА, Київраді, Міністерствах та інших державних відомствах;
  • Зменшити зайві витрати бюджету м. Києва;
  • Знайти джерела додаткових надходжень до бюджету м. Києва;
  •  Змінити підхід та законодавство «Про державні закупівлі» для забезпечення прозорих тендерних закупівель і надання преференцій продукції київських  підприємств;
  • Розглянути  можливість перегляду попередніх рішень Київради, КМУ, ВРУ;
  • Забезпечити спільний розгляд бюджету м. Києва та бюджету України на 2015 р. з урахуванням інтересів киян, київських підприємств, працівників із забезпеченням нормальної життєдіяльності м. Києва як столиці України (залишити в бюджеті м. Києва 100%  київського ПДФО).

«Хочу наголосити, київські роботодавці, київські профспілки, київська влада та КМУ   вимушені найближчим часом налагодити ефективну співпрацю та  об’єднати  спільні зусилля заради забезпечення належних умов  розвитку підприємств та підприємництва, високого рівня життя киян, належним чином оплаченої праці та відпочинку киян. Адже, коли належним чином працює столична  економіка,  функціонують київські підприємства,  працюють підприємці, наймані працівники - кияни отримують гідну заробітну плату, міський бюджет отримує відповідні  надходження у вигляді податків та відрахувань із заробітної плати, саме при такій ситуації може ефективно  розвиватися місто, бізнес, а кияни можуть забезпечити собі гідний європейської столиці рівень життя» -  зазначив Андрій Антонюк.

Київські роботодавці та профспілки  звернулися до Київського  міського голови   В. Кличка, секретаря Київради Резнікова О.Ю., Прем’єр – міністра України Яценюка А.П. з вимогою  терміново розпочати діалог та співпрацю київських роботодавців, профспілок та представників влади для запобігання виникнення  будь – якого колапсу у м. Києві, закриття підприємств та скорочення робочих місць.  Кияни та влада мають спільно попрацювати над існуючими проблемами і врахувати інтереси киян та забезпечити нормальне функціонування м. Києва як столиці України у 2015р. і забезпечити реальні реформи, дерегуляцію як передумови для покращення інвестиційного клімату.

Перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов в своєму виступі, під час робочої зустрічі зазначив, що йому особисто сумно, що лише 20% почутих проблем київських підприємців мають можливість бути вирішені на рівні міста, а інші 80%, на жаль, міська влада вирішити реально не може, оскільки це компетенція Уряду та Верховної Ради.

Ігор Ніконов, говорячи про проблеми тендерів, відмітив погані законодавчі умови для проведення тендерів, які існують в Україні, що призводить до того, що безпосередньо виробники продукції виграти ці корупційні тендери не можуть, а є багато випадків, коли тендерні умови пишуться під раніше запланованих осіб та посередників. «Треба змінювати процедуру тендерів»,- наголосив Ігор Ніконов.

На думку Ігоря Ніконова, щоб Київ як місто і столиця функціонував ефективно - Київ треба зробити більш самостійним та менш залежним від ручного втручання центральної влади.

Перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов звернув увагу присутніх, що заробітна плата в Києві та регіонах практично однакова, особливо в державних та комунальних установах, вчителів, медиків, соціальних працівників, однак рівень проживання у Києві та регіонах суттєво відрізняється і однозначно у столиці прожити важче.

Говорячи про перевезення пасажирів в столичному міському транспорті Ігор Ніконов зазначив, що треба зробити перевезення більш ефективним, якісним та комфортним, а робота перевізників має бути рентабельною.

Завершуючи свій виступ Ігор Ніконов сказав, що на його думку у влади, роботодавців, підприємців та трудових колективів мають бути партнерські відносини, і тільки така співпраця може бути плідною та результативною.

Заступник Київського міського голови, Секретар Київської міської ради Олексій Резніков звертаючись до присутніх керівників столичних підприємств та підприємців запевнив присутніх про готовність Київської міської ради співпрацювати для ефективного забезпечення життєдіяльності міста Києва та добробуту киян.

Підводячи підсумки робочої зустрічі київських роботодавців, підприємців, керівників столичних підприємств Київський міський голова Віталій Кличко підтвердив готовність київської влади та його особисту готовність ефективно співпрацювати з київськими роботодавцями, підприємцями, керівниками столичних підприємств для забезпечення нормальної життєдіяльності м. Києва, наповнення міського бюджету, ефективного використання коштів киян.

Віталій Кличко запевнив присутніх, що він готовий і буде відстоювати інтереси київських роботодавців, підприємців, трудових колективів столичних підприємств, киян перед Урядом та Верховною Радою і докладе максимум зусиль для вирішення накопичених роками проблемних київських питань.

Київський міський голова Віталій Кличко запропонував зробити співпрацю київської міської влади з Федерацією роботодавців Києва та Київською міською радою профспілок відкритою, прозорою та публічною і запропонував спільно проводити такі зустрічі не рідше ніж один раз на місяць, а нагальні питання київських роботодавців, підприємців, трудових колективів столичних підприємств київська влада готова вирішувати безвідкладно.

Голова правління КМОР Андрій Антонюк: «Київські роботодавці об'єдналися, щоб ефективно розвивати промисловий комплекс столиці»

Cтан промислового комплексу столицівикликає занепокоєння. Індекс промислового виробництва за 2012 рік по м. Києву склав 95,9% проти 102% у 2011 році. В жодному кварталі 2012 року зростання промисловості не перевищило 100% до аналогічних періодів 2011 року, зокрема: I квартал - 97,4%; II квартал - 96,7%; III квартал - 97,1%; IV квартал - 96, 8%. Ці показники свідчать про важку системну економічну кризу промисловості м. Києва.




Календар подій

Грудень 2017
Пн В Ср Ч Пт Сб Н
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31